Returpolitik
Det vigtigt for os, at du er 100% tilfreds med dit køb og hvis du imod forventning være utilfreds med dit køb, så står vi klar til at hjælpe dig med returnering og refundering.
Den korte version (step by step guide)
Step 1: Skriv til os
Hvis du ønsker at returnere en vare, bedes du derfor kontakte os på hej@glod.dk indenfor 30 dage af at du har modtaget din vare.
Inkluder følgende informationer i mailen:
- Dit ordrenummer
- Dit fulde navn
- Dato du har modtaget varen
- Årsag til fortrydelse
Step 2: Opret din pakke på vores returportal
Derefter opretter du din pakke som en returpakke ved hjælp af vores returportal. Efter du har indtastet dine oplysninger, kan du printe dit pakkelabel eller hvis du ikke har adgang til en printer, finde en 9 cifret kode som du skriver klare og læselige på din pakke. Den 9 cifrede kode fungerer som som identifikation på, hvor pakken skal til, og hvor den kommer fra – præcis som en almindelig pakkelabel.
Step 3: Indlever din pakke i en DAO pakkeshop
Senest 14 dage efter du har sendt os en mail med ønsket om returnering, skal du indlevere din returpakke hos den nærmeste DAO pakkeshop.
Step 4: Afvent tilbagebetalingen
Efter nogle dage vil vi modtage returvaren og kontrollere dens tilstand (anbefaling: send i original emballage), og derefter sætter vi gang i tilbagebetalingen af købsprisen på din vare og prisen for returfragten som du har betalt. Fra vi har modtaget returvaren på vores lager og godkendt refunderingen, kan tage 1-10 dage før du modtager pengene på din konto.
Den detaljerige version
1. Fortrydelsesret
Når du handler hos Glød Copenhagen, har du altid 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager din vare.
For at udøve din fortrydelsesret, skal du inden for 30 dage fra modtagelsen af din pakke meddele os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan sende en e-mail til hej@glod.dk med din beslutning om at fortryde købet.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Afhentes pakken ikke i pakkeshop og dette skyldes fortrydelse, fratrækker vi de reelle fragtomkostninger i returbeløbet. Ønskes varen gensendt vil du blive pålagt fragten for at varen sendes igen.
2. Returnering
Du skal sende varen retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du kan frit vælge hvilket fragtfirma du vil sende varen retur med. Glød Copenhagen har en fragtaftale med DAO som muliggør en nem og sømløs returproces ved hjælp af vores returportal. Skulle du vælge et andet fragtfirma sendes pakken til følgende adresse:
Lagerhotel Danmark ApS
C/O HK Commerce ApS
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg SV
Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Returnering via Glød Returportal
Opret din pakke som returpakke på vores returportal via dette link.
Efter du har indtastet dine oplysninger, kan du printe både dit pakkelabel og din returseddel. Hvis du ikke har adgang til en printer, finde en 9 cifret kode som du skriver klare og læselige på din pakke. Den 9 cifrede kode fungerer som som identifikation på, hvor pakken skal til, og hvor den kommer fra – præcis som en almindelig pakkelabel.
Senest 14 dage efter du har sendt os en mail med ønsket om returnering, skal du indlevere din returpakke hos den nærmeste DAO pakkeshop.
3. Varens tilstand ved returnering
Varen må være prøvet, men ikke brugt. Det betyder, at du må pakke varen ud og afprøve den, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis du for eksempel har sat lys op og derefter ønsker at benytte din fortrydelsesret, bedes du kontakte os, før du foretager nedtagning af varerne. Skulle nedtagningen beskadige produktet eller dele af det, kan vi ikke tilbyde en fuld refundering.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for en eventuel forringelse af varens værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
4. Tilbagebetaling
Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret dens tilstand, vil vi påbegynde tilbagebetalingen. Du får tilbagebetalt købsprisen på din vare samt for returfragten du har betalt.
Vi bestræber os på at behandle refunderingen så hurtigt som muligt, og du vil modtage tilbagebetalingen inden for 1-10 dage efter, vi har modtaget varen på vores lager og godkendt refunderingen.
Tilbagebetalingen sker med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre vi har aftalt andet.
5. Forsendelse
Glød Copenhagen tilbagebetaler din returfragt sammen med købsprisen for din vare hvis du benytter dig af vores returportal og dermed vores fragtaftale med DAO. Hvis du benytter dig af et andet fragtfirma, der er dyrere end vores pris hos DAO står dette for kundens egen regning.
Du bærer ansvaret for varen, indtil den er returneret til os, og vi anbefaler derfor, at skulle du benytte af et andet fragtselskab end DAO via vores returportal, at du sender varen retur med track and trace og beholder kvitteringen for afsendelse.
6. Standardfortrydelsesformular
Hvis du ønsker at returnere en vare, bedes du derfor kontakte os på hej@glod.dk indenfor 30 dage af at du har modtaget din vare.
Inkluder følgende informationer i mailen:
- Dit ordrenummer
- Dit fulde navn
- Dato du har modtaget varen
- Årsag til fortrydelse
Kontakt os
Hvis du har spørgsmål om vores retur- og refunderingspolitik, er du altid velkommen til at kontakte os på hej@glod.dk eller på telefon 65743663