Returpolitik

Det vigtigt for os, at du er 100% tilfreds med dit køb! Og hvis du imod forventning er utilfreds med dit køb indenfor 30 dage af at have modtaget din pakke, så står vi klar til at hjælpe dig med returnering - på vores regning!

Returnering eller ombytning - Den korte version (step by step guide)

Step 1: Skriv til os

Hvis du ønsker at returnere eller ombytte en vare, bedes du derfor kontakte os på hej@glod.dk indenfor 30 dage af at du har modtaget din vare. 

Inkluder venligst følgende informationer i mailen: 

- Dit ordrenummer
- Dit fulde navn 

- Dato du har modtaget varen
- Årsag til fortrydelse bedes venligst oplyses - feedback er en stor hjælp for os!

Step 2: Opret din pakke på vores returportal

Derefter opretter du din pakke på vores returportal. Efter du har indtastet dine oplysninger, kan du vælge enten at printe pakkelabel selv eller hvis du ikke har en printer, får du en 9 cifret kode, som du blot skriver klart og tydeligt på din pakke. Den 9 cifrede kode fungerer som som identifikation på, hvor pakken skal til, og hvor den kommer fra – præcis som en almindelig pakkelabel.

Link til returportal

Step 3: Indlever din pakke i en DAO pakkeshop

Senest 14 dage efter du har sendt os en mail med ønsket om returnering, skal du indlevere din returpakke hos den nærmeste DAO pakkeshop. 

Step 4: Afvent tilbagebetalingen eller ombytning

Efter 2-5 dage modtager vi returvaren (anbefaling: send i original emballage), og derefter sætter vi gang i tilbagebetalingen af alle betalinger modtaget af dig eller sender en ny tilsvarende vare afsted til dig. Fra vi refunderer pengene, kan det tage 1-10 dage før du modtager pengene på din konto alt efter din bank.  

Den detaljerige version

1. Fortrydelsesret

Når du handler hos os, har du altid 30 dages tilfredshedsgaranti og fortrydelsesret fra den dag, du modtager din vare.

For at udøve din fortrydelsesret, skal du inden for 30 dage fra modtagelsen af din pakke meddele os, at du ikke er tilfreds med dit køb og ønsker at fortryde dit køb. Du kan sende en e-mail til hej@glod.dk med din beslutning om at fortryde købet.

Inkluder venligst følgende informationer i mailen: 

- Dit ordrenummer
- Dit fulde navn 

- Dato du har modtaget varen
- Årsag til fortrydelse bedes venligst oplyses - feedback er en stor hjælp

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Afhentes pakken ikke i pakkeshop og dette skyldes fortrydelse, fratrækker vi de reelle fragt- og lageromkostninger i returbeløbet. Ønskes varen gensendt vil du blive pålagt fragt- og lageromkostninger for at varen sendes igen.

2. Returnering

Du skal sende varen retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du kan frit vælge hvilket fragtfirma du vil sende varen retur med. Vi har en fragtaftale med DAO som muliggør en nem og sømløs returproces ved hjælp af vores returportal. Skulle du vælge et andet fragtfirma sendes pakken til følgende adresse:

Compack ApS
C/O Glød Copenhagen - HK Commerce ApS
Borupvej 4
7330 Brande

Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering via Glød Returportal

Opret din pakke som returpakke på vores returportal via dette link.

Efter du har indtastet dine oplysninger, kan du printe dit pakkelabel. Hvis du ikke har adgang til en printer, får du en 9 cifret kode som du skriver klart og tydeligt på din pakke. Den 9 cifrede kode fungerer som som identifikation på, hvor pakken skal til, og hvor den kommer fra – præcis som en almindelig pakkelabel.

Senest 14 dage efter du har sendt os en mail med ønsket om returnering, skal du indlevere din returpakke hos den nærmeste DAO pakkeshop. 

3. Varens tilstand ved returnering

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

4. Tilbagebetaling

Når vi har modtaget varen retur og processeret din retur, vil vi påbegynde tilbagebetalingen af alle betalinger modtaget af dig. Det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.Du vil modtage tilbagebetalingen inden for 1-10 dage efter, vi refunderer pengene. 

Tilbagebetalingen sker med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre vi har aftalt andet.

5. Forsendelse 

Vi betaler fragten for din returpakke, hvis du benytter dig af vores returportal og dermed vores fragtaftale med DAO. Hvis du benytter dig af et andet fragtfirma, står dette for din egen regning.

Du bærer ansvaret for varen, indtil den er returneret til os, og vi anbefaler derfor, at skulle du benytte af et andet fragtselskab end DAO via vores returportal, at du sender varen retur med track and trace og beholder kvitteringen for afsendelse.

6. Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Compack ApS
C/O Glød Copenhagen - HK Commerce ApS
Borupvej 4
7330 Brande

E-mail: hej@glod.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

________________________________________________________


Bestilt den: ______________  Modtaget den: ________________


Forbrugerens navn: _______________________________________________


Forbrugerens adresse:  ____________________________________________


Forbrugerens underskrift: _______________________________________

Dato: ___________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)




 Kontakt os

Hvis du har spørgsmål om vores retur- og refunderingspolitik, er du altid velkommen til at kontakte os på hej@glod.dk eller på telefon 65743663‬