Handelsbetingelser

1. Introduktion

Glød Copenhagen er ejet af:

HK Commerce ApS
Strandvejen 34 
8585 Glesborg
CVR: 44822555

Telefon: +45 65743663

E-mail: Hej@glod.dk

Indgåelse af aftale

Når du har lagt en ordre på webshoppen, vil du modtage en bestillingsbekræftelse. Denne mail er alene en kvittering for, at vi har modtaget din ordre. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og Glød Copenhagen, når du modtager en ordrebekræftelse. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er Glød Copenhagen berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, f.eks. som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer. Hvis det sker, vil du naturligvis blive kontaktet.

2. Fortrolighed

Alle oplysninger, der overdrages til Glød Copenhagen, vil ikke blive misbrugt. Alle oplysninger betragtes som fortrolige og vil ikke blive overdraget til tredje part.

3. Priser og kontrakter

Alle priser er i DKK inkl. 25% moms.

Betaling

Ved os kan du betale med: Mastercard, VISA, VISA Electron, Maestro, Paypal, Apple pay og Google pay.

Vi tager ikke kortgebyrer for private handler. (Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.) 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

4. Produktansvar

Glød Copenhagen er ansvarlig for produktansvarsskader i det omfang, et ansvar følger af dansk rets ufravigelige regler.

5. Levering

Vi leverer udelukkende i Danmark. Levering af bestillinger foregår med DAO. Levering på ordre under 400,- DKK koster 30,- DKK til nærmeste pakkeshop og 35,- DKK hvis der ønskes hjemmelevering.

Levering til nærmeste pakkeshop eller hjemmelevering er gratis ved ordrekøb over 400,- DKK. Beløbet dækker forsendelse og ekspeditionsgebyr. Inden ordren gennemføres, kan man se totalbeløbet.

Forventet levering: Lagervarer: 1-3 dage fra vi har bekræftet din ordre.

6. Fortrydelsesret

Der er 30 dages fuld fortrydelsesret. I tilfælde af at du vil gøre brug af din fortrydelsesret, anbefaler vi, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Bliver pakken sendt retur fra pakkeshoppen fordi du ikke har hentet den, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt af fragtfirmaet.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens tilbagelevering til os. Ansvaret for varen overdrages til Glød Copenhagen ved vores modtagelse af varen. 

Gør brug af fortrydelsesret

For at gøre brug af din fortrydelsesret, så send en e-mail til: Hej@glod.dk

Inkluder følgende informationer: 

- Dit ordrenummer
- Dit fulde navn 
- Din adresse 
- Dato du har modtaget varen
- Årsag til fortrydelse 

Varen sendes derefter til:

Lagerhotel Danmark ApS
C/O Glød Copenhagen - HK Commerce ApS
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg SV

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du skal desuden kunne dokumentere, at du har sendt varen retur. Vi foreslår derfor at sørge få at få et track and trace nummer på forsendelsen. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder gennem DOA), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

BEMÆRK VENLIGST: Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidigt at give os besked herom. Afhentes pakken ikke i pakkeshop og dette skyldes fortrydelse, fratrækker vi de reelle fragtomkostninger i returbeløbet. Ønskes varen gensendt, vil du blive pålagt fragten for, at varen sendes igen.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation: Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en husstand registreret som firma (firma = erhvervskunde eller institution). Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

7. Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har 2 års reklamationsret.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til: 

Lagerhotel Danmark ApS
C/O Glød Copenhagen - HK Commerce ApS
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg SV

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Ved erhvervskøb har man 12 måneders reklamationsret.

 

Hvis du har yderligere spørgsmål til dele af handselsbetingelserne eller andre ting, er du altid velkommen til at kontakte os på Hej@glod.dk eller ring til os på +45 65743663